For over 75 years, BIC has been creating ingeniously simple and joyful products that are a part of every heart and home.
As a member of our team, you'll be a part of reigniting a beloved brand as we continue to reimagine everyday essentials in new, sustainable and responsible ways.
Our "roll up your sleeves and get the job done" approach to work creates an environment where self-starters, problem solvers and innovative thinkers thrive.
BIC team members are empowered to take ownership of their careers and bring their unique perspectives to the table to make a meaningful impact on our mission.
It's a colorful world - make your mark by joining the BIC team today.
**Atividades a serem desenvolvidas**:
- Manter atualizadas as informações cadastrais dos clientes sob sua responsabilidade no sistema E-1, por meio da documentação recebida e das consultas realizadas.
- Rever constantemente os limites de crédito do sistema e controlar os clientes com seguro de crédito, analisando a real necessidade de cada cliente e as informações no site da seguradora.
- Conhecer de perto, através de visitas pessoais e envolvimento com a área de vendas, os clientes da sua carteira.
- Analisar os pedidos retidos em crédito e liberar para faturamento, através do sistema.
- Acompanhar diariamente informações de risco de crédito dos clientes.
- Acompanhar métrica de recebimento / DSO.
- Acompanhar REBATES/abatimentos dos clientes.
**Requisitos**:
- Graduação completa em Ciências Contábeis, Administração, Economia, Engenharias, Matemática, Estatística ou áreas relacionadas.
- Experiência na área de Crédito e Cobrança.
- Excel Avançado.
- Experiência com Análise de Balanço e DRE.
- Desejável Espanhol intermediário.
- Desejável Inglês intermediário.
- Desejável experiência com automatização de processos (plus).
- Desejável experiência em empresas de bens de consumo (FMCG).
BIC is an Equal Opportunity Employer.
We strongly commit to hiring people with different backgrounds and experiences to help us build better products, make better decisions, and better serve our customers.
We do not discriminate based upon race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, veteran status, disability status, or similar characteristics.
All employment is decided based on qualifications, merit, and business need.