RINA está recrutando um Técnico em Calibração QA/QC para atuar na base do cliente em Macaé, Rio de Janeiro dentro da Divisão Energy Project Solutions.
Mission
Serviço Técnico para Calibração – QA/QC [Onshore]
#LI-AM2
Key Accountabilities
Desempenhar atividades de calibração em instrumentos de medição, monitoramento, detecção e controle, tais como manômetros, válvulas de segurança, transmissores de pressão e temperatura, termômetros, balanças em geral, paquímetros, micrômetros, gabaritos, pentes de roscas, multímetros e megômetros, medidores de vazão, detectores de gases, dentre outros instrumentos, conforme procedimentos corporativos, normas aplicáveis e legislação, garantindo a conformidade com os processos da Halliburton. Como complemento da atividade, o colaborador deve analisar e interpretar manuais de operação dos instrumentos, diagramas elétricos, pneumáticos e hidráulicos, realização de cálculos matemáticos para determinação de porcentagens, erros relativos e conversões de unidades do sistema SI. Deverão ser seguidos todos os processos e procedimentos da companhia e desempenho do serviço com segurança e excelência.
Qualifications
- Técnico em metrologia, automação, instrumentação e eletrônica
- Conhecimento em metrologia, automação, pneumática e hidráulica, conexões de processo, manuseio de instrumentos de medição, segurança em manuseio de equipamentos elétricos/eletrônicos, cálculo de incerteza da medição, ISO IEC 17025, análise de certificados de calibração
- Experiência mínima de 2 anos executando serviços de calibração
Competencies
1. MAKE EFFECTIVE DECISIONS - Structure activities according to priorities, actions, resources and constraint
2. ADDRESS THE WAY - Have a big picture of different situations and reinterpret it in a perspective way
3. MANAGE EMOTIONS - Recognise one's and other's emotions and express and regulate one's reactions
4. CLIENT INTIMACY - Embrace internal and external client needs, expectations, and requirements to ensure maximum satisfaction
5. EARN TRUST - Take everyone's opinion into account and remain open to diversity
6. PROMOTE SUSTAINABLE DEVELOPMENT - Promote commitment by keeping promises as a Role Model
7. THINK FORWARD - Capitalise on experiences and translate them into action plans for the future
8. PIONEER CHANGE - Actively embrace change and benefit from the new circumstances
9. BUILD NETWORK - Forge trust relationships, across departments, and outside the organization
With over 5,600 employees and 200 offices in 70 countries worldwide, RINA is a multinational player which provides certification, marine classification, product testing, site supervision and vendor inspection, training and engineering consultancy services across a wide range of sectors. Our business model covers the full process of project development, from concept to completion. The aim is to guarantee a project’s technical, environmental and safety - and sometimes also economic and financial - sustainability.
At RINA, we endeavor to create a work environment where every single person is valued and encouraged to develop new ideas. We provide equal employment opportunities and are committed to creating a workplace where everyone feels respected and safe from discrimination or harassment of any kind. We are also compliant to the Italian Law n. 68/99.