The Client Mgmt Analyst2 is a developing professional role. Applies specialty area knowledge in monitoring, assessing, analyzing and/or evaluating processes and data. Identifies policy gaps and formulates policies. Interprets data and makes recommendations. Researches and interprets factual information. Identifies inconsistencies in data or results, defines business issues and formulates recommendations on policies, procedures or practices. Integrates established disciplinary knowledge within own specialty area with basic understanding of related industry practices. Good understanding of how the team interacts with others in accomplishing the objectives of the area. Develops working knowledge of industry practices and standards. Limited but direct impact on the business through the quality of the tasks/services provided. Impact of the job holder is restricted to own team.
Responsibilities:
Provies financial and management reporting, planning and analysis for a specific business unit, division or product.
Responsible for providing support to the Banking business overall or to multiple banking business units.
Responsible for following established guidelines and identifying and resolving problems.
Contribute to work flow or process change and redesign, and to form a strong basic understanding of the specific product or process
Accountable for regular reporting or process administration as owner.
May direct day-to-day work of junior level employees, but will not typically have formal management role.
Appropriately assess risk when business decisions are made, demonstrating particular consideration for the firm's reputation and safeguarding Citigroup, its clients and assets, by driving compliance with applicable laws, rules and regulations, adhering to Policy, applying sound ethical judgment regarding personal behavior, conduct and business practices, and escalating, managing and reporting control issues with transparency.
Qualifications:
Excellent Analytical skills. Excellent problem solving skills. Project management experience.
Previous experience preferred
0-2 years relevant experience
Education:
Bachelors/University degree or equivalent experience
This job description provides a high-level review of the types of work performed. Other job-related duties may be assigned as required.
Representaro cliente no banco, assegurando que as exigências dos clientes serão atendidas pelas áreas internas, com tempo de resposta e padrão adequado. Responsável por priorizar e escalar as demandas e sugerir revisões de melhorias de processos que possam gerar um melhor atendimento e resposta ao cliente.
Ser o ponto focal de escalonamento para o cliente, auxiliando inclusive o cliente em preenchimentos de formulários, esclarecimento de duvidas, abertura de contas, primeiros acessos, atualização e envio de documentação.
• Acompanhar a finalização das operações negociadas, garantindo o envio e o retorno do cliente com a Documentação e assinaturas adequadas e dentro do prazo para que a operação possa ser concluída. Garantir a comunicação adequada com o time de Documentation Office para que eles possam se antecipar e checar o que será necessário para concluir esta operação dentro do tempo esperado, priorizando se necessário.
• Visitar cliente exclusivamente para tratar assuntos relacionados a serviços (quando necessário). Elaborar as atas com o resultado da visita e colaborar com os planos de ação para ajudar a elevar o nível de serviço.
• Participar como o primeiro elo de contato de demandas do banco, incluindo cobrança de saldo devedor, vencimento de documentações, problemas com pagamentos ou processamentos e/ou atualizações necessárias. Para isso, será o centralizador de contatos das áreas internas para demandas que tenham que contatar os clientes.
• Manter atualizados a base de contatos e todos os cadastros e informações dos clientes.
HABILIDADES / EXPERIENCIA REQUERIDAS:
? formação básica: Grau superior completo –não requerida áreas especificas ou em vias de se formar, cursando 7o. Semestre ou acima na faculdade.
? Experiência anterior: Posições relacionadas ao atendimento ao cliente, análise de informações e Qualidade, área de produtos, áreas comerciais, experiência bancária.
? Inglêsavançado/fluente.
Habilidades específicas:
Trabalho em equipe.
Fortes habilidades interpessoais
Capacidade de executar várias atividades em paralelo de forma eficaz.
Capacidade de analisar
Organização
Proatividade
Foco em qualidade
Capacidade de identificar oportunidades de melhoria
Alto senso de responsabilidade e de prioridade
Capacidade de trabalhar sob pressão.
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Job Family Group:
Customer Service------------------------------------------------------
Job Family:
Institutional Client Management------------------------------------------------------
Time Type:
Full time------------------------------------------------------
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