Você trabalhará com expertise em mídia digital de áudio e visual. Você reunirá texto, fotos, gráficos, animação e som para criar um produto baseado em mídia que pode ser entregue online. A mistura de mídias pode variar, mas cada projeto tem em comum um componente de computador integrando todas as partes.
Quando o design estiver completo, você usará software de autoria para organizar os arquivos em um único programa, a fim de permitir interatividade e navegação pelo conteúdo do produto. Você testará e ajustará o produto para corrigir quaisquer problemas técnicos e produzirá documentação descrevendo a criação, o conteúdo e os processos dos arquivos.
Dia a Dia
1. Reunir-se com os clientes para estabelecer suas expectativas e necessidades.
2. Aconselhar os clientes sobre o que é tecnicamente possível e produzir uma proposta incluindo, por exemplo, a gama e o escopo do trabalho, além de prazos e custos realistas.
3. Trabalhar com desenhos, esboços, modelos ou instruções escritas para projetar o produto.
4. Criar ideias de design usando pacotes de design baseados em computador, como Adobe Illustrator, InDesign, Photoshop, After Effects, Dreamweaver, Flash Player e 3D Flash Animator, Apple Final Cut Pro X e software de produção de áudio Avid.
5. Colaborar com outros/as especialistas, incluindo escritores/as, animadores/as, artistas, cineastas e produtores/as de vídeo, programadores/as e engenheiros/as de som, e incorporar seu trabalho no produto final.
6. Autorar os arquivos em um único programa usando HTML ou por um programador/a de software usando linguagens de programação 'orientadas a objetos', como Java ou C++.
7. Testar e ajustar os programas finais.
8. Produzir trabalhos de design finalizados e apresentar os designs finais aos clientes.
9. Fazer a ligação com gerentes/as de conta e equipe técnica em nome do cliente e, quando necessário, garantir a liberação e os direitos autorais.
10. Observar a política da empresa em termos de produção e arquivamento da documentação do produto, bem como quaisquer relatórios e recomendações.
11. Obter a aprovação final do cliente.
12. Concordar com a atualização do produto ou site com o cliente.
13. Fornecer orientação a designers/as menos experientes.
#LI-Hybrid
# LI-MT1
About Monks
Monks is the global, purely digital, unitary operating brand of S4Capital plc. With a legacy of innovation and specialized expertise, Monks combines an extraordinary range of global marketing and technology services to accelerate business possibilities and redefine how brands and businesses interact with the world. Its integration of systems and workflows delivers unfettered content production, scaled experiences, enterprise-grade technology and data science fueled by AI—managed by the industry’s best and most diverse digital talent—to help the world’s trailblazing companies outmaneuver and outpace their competition.
Monks was named a Contender in The Forrester Wave: Global Marketing Services. It has remained a constant presence on Adweek’s Fastest Growing lists (2019-23), ranks among Cannes Lions' Top 10 Creative Companies (2022-23) and is the only partner to have been placed in AdExchanger’s Programmatic Power Players list every year (2020-24). In addition to being named Adweek’s first AI Agency of the Year (2023), Monks has been recognized by Business Intelligence in its 2024 Excellence in Artificial Intelligence Awards program in three categories: the Individual category, Organizational Winner in AI Strategic Planning and AI Product for its service Monks.Flow. Monks has also garnered the title of Webby Production Company of the Year (2021-24), won a record number of FWAs and has earned a spot on Newsweek’s Top 100 Global Most Loved Workplaces 2023.
We are an equal-opportunity employer committed to building a respectful and empowering work environment for all people to freely express themselves amongst colleagues who embrace diversity in all respects. Including fresh voices and unique points of view in all aspects of our business not only creates an environment where we can all grow and thrive but also increases our potential to produce work that better represents—and resonates with—the world around us.
While we continue to grow our teams, please be mindful of fraudulent job postings and recruiting activities that may use our company name and information. Please be mindful to protect your personal information, especially your national identification number, and bank account information during a recruiting process. While Monks may reach out to potential candidates via LinkedIn, we will always ask applicants to apply through our website () and will never ask for payment or bank account information during the recruitment process.